Til Eagle Lake (30.07.2014)

Written by Þróndeimr (Christian Nesset) GSM

Start point Eagle River South Fork Trail Parking (590m)
Endpoint Eagle Lake (810m)
Visits of other PBEs Eagle Lake Footbridge (790m) 30.07.2014
Eagle River South Fork Trail Footbridge (675m) 30.07.2014
Eagle River South Fork Trail Parking (590m) 30.07.2014
Symphony Lake Cabin (830m) 30.07.2014

Topptur fra Alaska 2014-ekspedisjonen.

Vi leverte leiebilen til 12.00 og var pakket og klar til å komme oss ut igjen de 5 siste dagene før vi reiser ut av Alaska. Vi gikk ned i byen for å finne en buss som vi viste gikk til Eagle River, 2 mil utenfor Anchorage. Men det var ikke enkelt, her kjører jo alle biler, så info om sånt er omtrent ikke-eksisterende.

Vi gikk til det vi trodde var City Hall, men City Hall hadde flyttet. Tilfeldigvis gikk det noen som hørte at vi var germansk/skandinavisk-ish og de spurte oss hvor vi skulle henn med de store sekkene. Da hun fikk høre vi skulle til Eagle River og kom fra Norge klappet hun hendende å sa at vi hadde skaffet oss skyss, de bodde i Eagle River. Vi stolte på dem å de kjørte oss ut og opp Eagle River South Fork. Derfra gikk vi innover til to flotte innsjøer, Symphony Lake og Eagle Lake. La campen nært Eagle Lake, virket å være mindre folk der.

Så var det bare å håpe at været skulle gi oss en bra avsluttning på turen, jeg var nemmelig langt fra mettet på fjelltopper!