Bjørsetknippen og Bukkskardberga. Alene (10.09.2014)  3

Characteristic Jogging
Ascents Bjørsetknippen (427m) 10.09.2014
Bukkskardberga (419m) 10.09.2014

Jeg kom tidlig hjem fra et fag-forum i Surnadal og hadde gått og irritert meg fordi jeg ikke hadde tatt med meg utstyr for å gå opp på Snota. Vi var jo inne på dam Gråsjøen så jeg kunne bare sagt morna til gjengen der og brukt se siste seks timene av dagen på å gå opp og ned på Snota. Jeg kom imidlertid hjem i tretida, været var fint, kjerringa og Espen på jobb så jeg kunne jo gjøre akkurat som jeg ville i kveld.

Kjørte til Ånøya i Melhus og parkerte ved hytteområdet på østsiden. rett vest for Bjørsetknippen. Gikk eller småjogget deretter opp 300 høydemetre langs tømmerveiene i lia. Grei tur og 50 min opp og ned. Tett vegetasjon og ingen utsikt på toppen.

Kjørte deretter til Korsveien og tok av på en liten veg like ved skolen. Parkerte før stigningen og småjogget og gikk oppover på tømmerveiene og stiene. Når jeg var oppe bakken dreide jeg rett sørover og etter noen minutter var jeg oppe på Bukkskardberga. Her var det lite vegetasjon og utsikten var fin. Så både Ånøya og Benna herfra. Brukte vel 40 min opp og ned.

Bukkskardberga. Det var litt åpent her oppe.
Bjørsetknippen på andre siden av Ånæya.