9 år og 9 topper (06.09.2014)  4

Leirungskampen (2,079m) 06.09.2014
Leirungskampen N1 (2,045m) 06.09.2014
Leirungskampen N2 (2,050m) 06.09.2014
På vei inn i fine Torfinnsdalen mens været var flott!

9 år og 9 topper

Fin båttur sammen med Vilde.

Jeg gledet meg skikkelig til helga, for vi skulle sove i telt og kjøre båt og gå på tur med Vilde og di på mange topper.
Båtturen var kjempegøy og sola skinte og sånn og vi satt ute hele tiden på vei bortover Bygdinvannet mens vi tullet og tøyset veldig masse.
Så kom vi frem og måtte gå i noen busker til vi fant en kjempefin teltplass. Her var det maaasse blåbær.

Teltplassen vår var superfin. Bare synd vi ikke kunne være der lenger i det fine været.

Fint vær

Været blei superfint og kjempevarmt. Vi gikk innover i dalen, men snart måtte vi stoppe for Christian, broren til Vilde var ikke helt i form. Etter en pause gikk jeg og mamma og pappa videre alene fordi de andre ikke visste om de skulle fortsette og klokka var mange.
Jeg blei veldig lei meg fordi vi ikke gikk med Vilde og var i litt lei-meg-humør.
Men når vi kom langt oppi bakken så vi at de andre begynte å gå. Kanskje vi kunne møtes senere på turen?

De heter Torfinnstinder. Pappa sier vi kanskje kan gå dit neste sommer.

Frem og tilbake med pappa

Bort til den toppen og to topper bakenfor den igjen gikk jeg og pappa, mens mamma ventet.

Til slutt kom vi til et sted. Nå var jeg sliten, for da var en lang oppoverbakke og vi var like høye som alle store fjellene. Mamma ville vente mens vi gikk til fire topper. Jeg var fortsatt ikke helt fornøyd fordi jeg ville heller til Vilde, men etter en lang stund kom pappa'n til Vile i full fart alene og sa at han lovet at Vilde skulle vente på ventestedet hvor hun og Christian ventet sammen med mamma. Da blei jeg så glad at jeg gikk fortere selv om jeg var veldig sliten.
Noen ganger hadde vi et lite minitau mellom meg og pappa, men til slutt fikk jeg lov å ta av selen og gå uten siden jeg syntes den var vond å gå med. Vi brukte ganske lang tid, mens så var vi på fire topper også da!
På slutten skyndte jeg meg veldig for å rekke fort til de andre, så fort at pappa nesten ikke klare å holde følge.

Det er litt gøy å klyve.

Dumme været og mørke natta

Jeg ville egentlig bare på 7 topper, men de andre ville gjerne på to små tulletopper til, så vi gikk videre etter den høyeste Valdrestoppen. Nå kom det tåke og snart begynte det å regne. Det var kjempedumt! Alle steinene ble glatte og det ble kaldt.
Vi gikk på de dumme toppene, men det gikk ikke så fort fordi. Noen var slitne og noen hadde vondt i beinet. Så kom vi til den siste toppen og det begynte allerede å bli mørkt.
Vi måtte gå veldig forsiktig nedover og så ble det enda mørkere og så regnet det litt og tåka var kjempetett. Da vi skulle ned et bratt sted syntes vi det var litt skummelt, men det gikk heldigvis veldig bra. Jeg blei kjempekald på slutten fordi jeg ikke hadde regnbukse.
Så blei det kjempemørkt og vi tok på hodelykter. Og endelig kom vi til teltet. Gjett om vi var glade da!
I teltet var det varmt og godt og jeg fikk varm mat og solobrus med bringebærsmak og sovnet veldig fort etter det.

Den siste toppen. Her er vi jo litt slitne da!

9+9

9 år og 9 2000-topper. Det var kanonbra sa pappa! Så sa han at når jeg blir 10 kanskje jeg klarer 10 på én dag? Det tror jeg ikke jeg orker altså.