Kvanndalstinden - Romsdalsfjella (30.08.2014)  6

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Venjesdalen (740m)
Characteristic Climbing
Ascents Kvanndalstinden (1,744m) 30.08.2014

Møre & Romsdal
30.8.2014

Etter gårsdagens tur til Karlskråtinden så vi frem til Kvanndalstinden. Iinnerst i Vengjesdalen fulgte vi normalruta til Olavskarsvatnet (1128). Videre på skrå opp til Søndre Vengjebreen. Med stegjern krysset vi breen til fjellryggen mellom Vengjetinden og Kvanndalstinden. Måtte ned ryggen til en bratt skråhylle ved en berghammer. Første klatrepunkt gikk greit opp svaberget. Deretter fulgte vi delvis vardet rute i fjellsiden. Ved Torshammeren traff vi to bekjente som var ferdig med bestigningen. I fjellveggen ble det en stund å vente på andre klatre-lag. Andreas gikk først med Eikås (Janne Eikås), JoSo (Johan Solberg) og otto (Otto Lund) på slep. I kjølig luft gikk klatringen greit opp til Kvanndalstinden (1744). Etter en kort pause på toppen ble det en luftig rapell ned til innsteget. Vi stappet utstyret i sekkene og returnerte kjapt, da sola var på vei ned bak Vengjetinden. På Grand hotell i Åndalsnes ble det pils og en litt sen middag..

Missing title

Written by otto 01.09.2014 15:36

Og veldig greit med Andreas, Janne og Johan som fikk dratt eldstemann opp..!

Sv: Super Turhelg

Written by Eikås 01.09.2014 21:49

Takk for fin turhelg :) Det er ikkje anna å seie enn at dette er turopplevelsar på sitt aller flottaste :) Og skal vi ha med litt sanne fakta...så må eg jo berre seie at eldstemann er temmeleg skarp i løypa ;) Vi måtte rimeleg opp i puls både den ein og andre i turfølget for å halde følget oppover :) Du er nok i likheit med ein anna skarp eldre felles venn i Jølster ;):)

• +

Sv: Sv: Super Turhelg

Written by otto 01.09.2014 22:04

Missing title

Written by ligroenb 01.09.2014 11:04

Så ut som en fantastisk tur ja !