Risberget (13.02.2021)

Characteristic Ski trip

Kulda henger fortsatt i, minus 24 på morgenen. Yr sa sol og vindstille i Risberget, vi studerte løypekart og reiste ca halv tolv. Da hadde sola fått varmet litt. Parkerte ved Jørnsgarden, her traff vi to trivelige damer som forklarte oss litt om løypa. Den første delen gikk på en skogsbilveg og plutselig var vi ved en gapahuk ved den første myra. For tidlig for rast, så gikk videre i kjempefint terreng, men dessverre veldig dårlige spor. Ingen trikkeskinner i Risberget. Veldig løse spor, tidvis ingen spor. Men omgivelsene var supre, så gikk videre med frisk mot om Abbortjernet og Gjerdtjerna. Veldig godt skiltet i hvert kryss. Sola varmet, og jeg hadde som vanlig kledd meg altfor godt. To små kakaopauser underveis, den siste i gapahuken. Brukte lang tid i dag, gikk sakte i dårlige spor. Hadde det vært trikkeskinner her, ville Risberget vært mitt nye yndlingssted. Møtte noen folk i starten, ellers gikk vi helt alene i stillheten; helt herlig.