Kampflåhøgda (01.08.2020)

Ascents Kampflåhøgda (1,207m) 01.08.2020 13:37

Reiste fra Flisa kl 0850, litt etter skjema som vanlig. Kjørte til Jordet og Eltdalen, Trysil Knutsfjellverden. Bom inn Eltdalsfjellvegen, forbi den store parkeringen ved Simenstua, videre ca 2,5 km til vi ser merking til Kampflåhøgda.

Etter litt mat og kaffe var vi klare til å gå litt før halv tolv. Godt og varmt, men blåste litt.

Ble fort for varmt oppover lia, ei lita skiftepause.

Det går slakt oppover på godt merket og tydelig sti. Kommer til det idylliske fjellvannet Vesle-Elttjønna, og da er det bare 2,5 km til toppen. Fortsatt slakt oppover, de siste ca 500 m i steinur.

Stor varde på toppen. Her blåste det ganske så friskt, måtte holde på pålegget. Ble etterhvert ledig på le-siden; helt stille og deilig å sitte der!

Vid utsikt i alle retninger, her ser vi Sølentoppene i bakgrunnen.

Turen tilbake gikk forholdsvis fort, men vi bevilget oss en halvtimes pause i lyngen i le for vinden. Det er viktig å kose seg på tur også, virkelig nyte og ta inn naturen.