Taraldrudåsen, Våler og Skiptvedt (02.01.2022)

Ascents Sørøst for Taraldrudåsen (223m) 02.01.2022 12:30
Taraldrudåsen (225m) 02.01.2022 13:05
Visits of other PBEs Lunder Grendehus (150m) 02.01.2022 11:40

Siden været på Østlandet ikke var egnet for utsiktstopper valgte vi å ta et par kommunetopper som uansett ikke byr på noen betydelig utsikt.

Helene med O

Vi parkerte på Lunder Grendehus (ganske sikker på at jeg har deltatt på feltskyting med oppmøte på dette grendehuset for mange år siden). Her er det plass til 6-7 biler. Det var ingen andre biler der i dag. Fra grendehuset gikk vi til enden av Lunderveien hvor stien fortsatte innover i skogen. Det var fin sti hele veien til toppen av Sørøst for Taraldrudåsen. Det kan være fort gjort å gå forbi der stien går opp til toppen. På toppen var det en liten varde med to flagg.

Varden på Sørøst for Taraldrudåsen

For å komme til Taraldrudåsen fulgte vi stien et lite stykke tilbake før vi svingte videre mot dagens andre topp. På toppen av Taraldrudåsen var det en ny varde med flagg og et digert tårn. Har sett i noen av de andre turbeskrivelsene at tårnet virker utrygt. Stigen opp fra bakken var fjernet, så jeg antar det er en bekreftelse på at tårnet er utrygt.

Tårnet på Taraldrudåsen
Varden på Taraldrudåsen

På vei ned stoppet vi for å fyre primus, drikke kaffe, spise rett i koppen og kjeks som vanlig.

En fin skogstur, men ikke spesielt spennende topper.