Molden (19.02.2018)

Ascents Molden (1,120m) 19.02.2018
Visits of other PBEs Varden på Molden (1,116m) 19.02.2018

Vi kom til Sogndal kvelden før, og sjekket inn på "den faste" hytta på Kjørnes camping. Fint sted å bo for Sogndalsaktiviteter!
Mandag var det strålende sol og ca -5 grader da vi gikk fra bilen ved Molandsmarki. Lå an til å bli en fin dag.
Fulgte sommerstien oppover i godt tråkket skispor. Snøen var overraskende bra, fortsatt løs og fin.
Ved Svarthiller fikk vi første smakebit på den fine utsikten mot Lustrafjorden.
Enkelt og lettgått terreng videre oppover til toppen. Snøen var fortsatt fin og lite vindpåvirket.
På toppen ble det lunsj ved steinbua, og en tur oppom høyeste punkt borte ved mastene og varden. Tilnærmet vindstille på toppen.
Fant noen fine cruisesider ned igjen på første delen, og snøen var bra. Etter hvert ble det litt transport og fulgte oppoversporet den siste biten. Relativt mye tett skog der, så fant ut at det var det enkleste.

Strålende fornøyd med turen og utsikten!