Barlindåsen - Porsgrunn fullført (20.01.2020)

Start point Bassebu
Ascents Barlindåsen (192m) 20.01.2020 15:43
Utsikt mot Mørjefjorden og Håøya

Barlindåsen

Da var det siste toppen på 100 pf for Porsgrunn som skulle til pers. Jeg kjørte til Langangen og så mot Helgeroa. Ved Bassebu parkerte jeg ved en veg, som var stengt med bom, som gikk inn til Lauvvikane. Det å finne beste veg til denne toppen har vært mye planlegging, men fant ut av dette måtte være den enkleste.

Jeg startet med å gå vegen innover mot Lauvvikane, halvveis inn tok jeg av mot ei hytte og fulgte den traktorvegen til jeg kom inn på traktorvegen fra Saga. Litt beveraktivitet her inne, en del nedkuttet tre i nærheten av bekken. Veldig fin traktorveg å gå på hele vegen. Så fortsatte jeg på traktorveg nordvestover til så langt vest at jeg kom opp den mindre bratte området. Etter å ha studert kartet vel og lenge i planleggingen hadde jeg funnet et grei veg opp og den stemte helt. Så enkelt og greit å komme fram og det var stort sett dyretråkk helt opp. Det eneste var at det var litt kvist og kvast i starten på stigningen der jeg tok av fra traktorvegen, hadde grodd til en del.
Stort og fint toppområde. To topper som er nesten like høye så var innom begge. Fint utsikt i overgangen mellom toppene ut mot fjorden.

Sola var på tur å gå ned, så det ble ikke den store feiringen, men litt sjokolade ble det. Det var greit å komme seg ned til traktorvegen før det ble mørkt. Etter som tiden gikk så ble det mørkere og mørkere, og da jeg kom til bilen var det mørkt, men greit å gå likevel. Jeg hadde med meg hodelykt i tilfelle, men trengte den ikke.

Så da er Porsgrunn historie, hvis det ikke dukker opp noe endringer da. Greit å få gjort unna disse turene før flåtten og hjortelusfluene er på farten.

Stor beveraktivietet, ikke helt ferdig her
traktorveg med stabbesteiner
Første bratte lia
En stokk med nydelig lav på i lavt sollys
Toppområdet
varde litt nedenfor toppunktet
Feiret med sjokolade, Porsgrunn 100 pf ferdig
Utsikt Mørjefjorden

Gratulerer!

Written by LivogKristen 20.01.2020 18:43

Gratulerer med denne sære listen! Godt du er på stiene og utenfor stiene igjen Sissel! God tur videre på Grenlandslisten.