Siljannibben (29.10.2019)

Ascents Siljannibben (261m) 29.10.2019 14:02
Toppunktet, nedfallen signal

Siljannibben i Porsgrunn

Endelig Porsgrunntur igjen. Endelig kaldt nok slik at flått og hjortlusfluer har tatt kvelden. Vi kjørte fra Telemarksporten mot Oklungen og parkerte i utkanten av ei busslomme før Nordre Norddal. Vi fulgte vegen ca 150 m nordover og tok av til høyre inn en traktorveg oppover lia. Det var noen avstikkere her og der, men vi klarte å holde oss på tråkket mot toppen. Det var tråkk/spor nesten til toppen. Bare de siste 100 meter måtte vi gå utenom sti, men helt greit å finne fram.

Halvveis oppe i bakken ligger det et dødt rådyr som bikkja ville ha tak i. Det var en del ravn over oss så det var nok matfatet deres vi gikk forbi. Det så ut som fersk kjøtt, så ikke så veldig gammelt. Kanskje det var skutt, usikker.

Det var fin utsikt på toppen sørover. Det ble niste og en liten stopp, men såpass kaldt at vi gikk ned igjen etter en kort stund. Flott solskinn, men litt plagsom pga den er så lav. Må huske capsen neste gang.

Ikke tur som jeg kommer til å gå en gang til. Nå har jeg vært der, og greit nok.

Greit å gå her når det er kaldt og vissent