Lovisenbergkollen (02.07.2019)

Visits of other PBEs Langtangen parkeringslomme (37m) 02.07.2019 16:02
Lovisenbergkollen turmål (186m) 02.07.2019 16:46

Lovisenbergkollen i Kragerø

Nå har vi ankommet fjellet1974 sitt område og for et flott turområdet dette var. Vi parkerte der vegen inn til Langtangen gikk, i Valbergveien. Fin parkeringslomme for 5-6 biler. Møtte en del folk her inne så et populært område.

Langtangen er forlengst forlatt med ligger idyllisk til ved Langtangtjenna, så ingen bilveg lengre, men fin turveg. Nøkkerosene blomstret i tjernet og vi møtte på en fisker som hadde fått fin ørret her.

Gode stier og godt merket sti helt til toppen. Siden vi ikke hadde kart og ikke så god tid ble det til at vi gikk samme veg tilbake, men ser at her er det mange valgmuligheter for en rundtur.

Turmålet var lagt inn feil på kartet i peakbook så det har jeg flyttet til der krakkene og kassa er. Turlaget hadde til og med basarbok liggende der en kunne bli med i en trekning av premie 2. juledag 2019. Hva premien var fikk jeg ikke med.
Nydelig plass dette, god utsikt og flotte krakker. En liten tur oppom toppen, en kul bak rasteplassen måtte også gjennomføres for å krysse av toppen.