Sjåen i Kragerø (02.07.2019)

Ascents Sjåen (154m) 02.07.2019 15:04

En kort tur opp til Sjåen

Første 100 pf topp i Kragerø utenom kommunetoppen. Vi hadde valgt ut et par korte turer denne dagen og ville videre til Portør. Denne var meget fremmkommelig. Vi kjørte inn til forsamlingshuset til Jehovas vitne og tok til høyre før huset og kjørte sidevegen helt inn. Der hadde vi sett at fjellet1974 hadde startet fra, så ville sjekke ut. Siden det var snuplass der så kjørte vi noen få meter tilbake og parkerte i vegkanten, så ut som et treningsbane som ikke hadde vært i bruk på en god stund.

Vi gikk en snarveg over til vegen som går opp til masta. Mye grass så sendte bikkja først for å ta flåtten. Så fulgte vi vegen opp til masta, tok av til venstre på blåmerket sti i siste sving på toppen.
Stien førte oss først bort til et utsiktspunkt med huske. Må være et flott sted for unger å boltre seg.

Vi fortsatte videre bortover på stien og så opp på toppen. Utsikt herfra, men den var litt på avstand.
Glemte å ta bilde av toppunktet, men tror ikke jeg gikk glipp av så mye, ligner mange andre skogstopper med en knause på i Telemark.

Vi gikk samme veg tilbake.

Etterpå kjørte vi videre og fikk med oss en rød skogfrue før vi fortsatte med Lovisenbergkollen.