Skriva (28.06.2019)

Ascents Skriua (395m) 28.06.2019 17:45
Visits of other PBEs Parkering Synken (235m) 28.06.2019 18:07

Skriva - siste Titopper i år

Da har jeg gjennomført Titopper Grenland og Siljan, 17 topper, 3 felles. Godt fornøyd med det med den helsa jeg har. Da får jeg se meg om etter andre topper.

Kjørte til Opdalen, forbi barnehagen/grendehuset og så videre rett fram når jeg kom opp bakken. Deretter til høyre gjennom grinda og videre til Synken, vanntårnet. Fulgte den vanlige stien som er merket med blåe bånn til toppen. Frodig her nå med mye grass og fine blomster. Anjing fikk avkjølt seg litt i et par bekker oppover, for det var varmt, men det blåste litt heldigvis.

Kortet ble stemplet og vi skrev oss inn i en slafsete bok, så var det tid for å nye utsikten. Flott her oppe i dag, klart og så irrende grønt. Samme veg ned igjen.

Så startet det tragiske. Jeg plukket av Anjing 45 skogflått før jeg tok han inn i bilen. Da vi kom hjem fortsatte jeg og passerte 80. Jeg som trodde det ikke var så ille i Opdalen, men nå er det motbevist.