Oslo (01.07.1971)

Kart
Andre besøkte PBE'er Oslo (0moh) 01.07.1971

Oslo

Første tur til Oslo tror jeg var da jeg var 7-8 år gammel. Da ble jeg med tante på ferie til Oslo, til der hun bodde. Husker vi var i byen og jeg ble nesten påkjørt. Ikke vant til så mye trafikk når en kommer fra landsbygda.
Husker jeg kom i snakk med noen barn der som synes det var rart å dra på ferie til Oslo og så synes de jeg snakket veldig rart.

Etter det har jeg vært utallige turer til Oslo. På gjennomreise, på konserter, på kino, på musikal, på besøk, på museumsbesøk og parkbesøk, på shopping, på møter jobb/fritid, på restaurantbesøk, på utstillinger, på konferanser, på idrettsarrangement som hopprenn/skirenn, Holmenkollstafetten, og et halvtår da jeg skrev hovedoppgaven min på NLH reiste jeg gjennom Oslo med tog alle ukedager.
Førstefødte ble født på Rikshospitalet og jeg har også vært til optiker med spesialkompetanse for meg selv og barna.

Jeg husker også fra den tiden vi måtte gå fra Vestbanen til Østbanen når vi skulle bytte tog videre. Litt av en slit.

Før synes jeg det var stas å komme til Oslo, nå unngår jeg det for enhver pris. Før var det hyggelig å gå på Karl Johan og høre på gatemusikanter og føle på stemningen. Nå blir det bare stress. Jeg har bestemt meg for å ta vare på de gode minnene og så holder jeg meg vekk fra byen så godt det lar seg gjøre i dag.