Hegrenesnipa (toppen ikke nådd) (01.06.2019)

Ascents Hegrenesnipa (899m) 01.06.2019 13:12 not summited

Med OJ. På hyttetur i Jölster og plutselig dukket det opp et lite värvindu i en ellers grå helg. Tok skogsveien opp rett etter P-plassen. Fant noen ”snarveier” i skogen og dette var göy terräng å bevege seg i. Ikke noe bröyting, fosser, lettgått (men våt) myr og bare velstand. Kom så opp til veien igjen og fant godt merket stistart. Snöflekker fra ca 600 hm. Så ut til å ligge en del snö på toppen, men fotspår opp mot Öyeskaret innga håp. Dog viste det seg raskt at de fortsatte videre nedover i skaret og ikke opp mot toppen. Så noen merker fra stien og prövde litt, men dette var ikke forsvarlig med meis på ryggen. Blöt og glatt snö. Kanskje kunde gått med brodder, staver og uten sekk, men idag var ikke dagen for meg. Tilbake langs veien. Skremte noen sauer med lamm selv om jeg prövde mitt beste for å se snill og ufarlig ut.

Litt öststatsvibber av disse metallbekledte elstolpene. Hegrenesnipa imellom.
Flott i Jölster, fin tur dette selv med snuoperasjon.