Lyshornet (12.05.2019)

Ascents Lyshornet (405m) 12.05.2019

Med OJ. Stappfullt på parkeringen ved ruinene ved Lysekloster så endte opp med å parkere ved Søftelandsveien der det nok er plass til 4-5 biler. Hadde ikke lust å gå langs veien så tok en skogsvei innover som endte opp i et hogstfelt. Men det var litt sti så kom meg igjennom der og var plutselig ute på en vei. Vurderte å gå langs denne til normal stistart, men så en liten forlokkende sti inn i den fine granskogen så da fikk det bli veivalget istedenfor. Men etter bare noen meter så dukket det opp en fargeklatt i skogen, et smokktre (?) med söppel fastspikret i stammen. Mye skal man se altså... vurderte å sende melding til tlf-numrene på noen av smokkene med signaturen Blekkulf, men nöyde meg med å rydde med meg plasten i sekken.

Videre inn i fin granskog og her var det overraskende lettgått på trass av at det stedvis var ganske så bratt. Så ikke et menneske, men mye spor av hjort og dette var bare helt deilig natur. Kom nesten helt opp til toppen för jeg mötte på den vanlige stien. Mye folk på toppen så her var det bare å komme seg vekk. Valgte samme rute ned. Så et ekorn.

Det må da finnes bedre måter å slutte med smokk på enn å forsöple naturen med plast!
Utsikt fra toppen
Herlig skog
Ekorrn satt i granen
PB-appen (evt telefonen) bugget så da ble det ingen fancy kart på denne turen.