Løvstakken (21.04.2013)

Ascents Løvstakken (477m) 21.04.2013

Morgentur alene fra Lars og Mari sin leilighet i Landåssvingen 24. Startet kl.07.30. Jogget først ned til Danmarks plass, og under denne, videre gjennom bebyggelsen rett opp. Da jeg er ukjent i området gikk jeg rett opp skogslia uten noen sti. Startet ved et grønt lysthus/lekehus. Litt kronglete oppover lia i villnisset, men stort sett greit og ta seg fram. Kom opp omtrent rett på toppunktet. Stor flott varde, flott utsikt i alle retninger, men en sur kald vind. Brukte 1 time og 1 minutt fra utgangspunktet. Ned igjen tok jeg en sti som nok viste seg å gå mot Solheimsviken, tok derfor av fra denne etterhvert og skrådde sørover ned igjennom lia. Kom faktisk ned på samme sted som jeg gikk opp. Løp litt kortere tilbake da jeg fant en annen undergang under Danmarks plass. Avslutningen med vel 100 meters stigning fra Danmarks plass og opp til Landåssvingen ble tung. Brukte 1 time 55 minutter inklusive pause på toppen. Rakk følgelig greit frokost sammen med de andre.