Vestfjelløpet skjærtorsdag (18.04.2019)

Start point Fjelltitthaugen (922m)
Endpoint Fjelltitthaugen (922m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Høglikollen (983m) 18.04.2019 13:50
Visits of other PBEs Værskei sikteskive (962m) 18.04.2019 13:50
Reinsåshytta (880m) 18.04.2019 15:02
Vestfjelløpet 2019 i strålende vær. Kjørte fra Nygaard kl.8, og tok buss frAstridbekken kl.08.30. Lillema, Mia og Jakob ble igjen på Astridbekken,hvor Sigrid etterhvert kom og passet ungene, mens Margrethe var på rennkontoret. Vel fremme på Parkeringsplassen Fjelltitthaugen opp for Synstgardsetra, var det startnummerkø før Mari tok i vei tilbake, mens Johannes og jeg ventet på starten kl.10.30, med prøving av ski og litt oppvarming, og mye prat med slekt og venner. Selve løpet gikk tungt, lett føre i starten, bløtere og tyngre etterhvert. Distansen på 27.5 km jennimførte Johanne på 1.29, jeg på 1.34 og Mari på 1.58. Etter løpet var det kaffeslabberas og premieutdeling på Astridbekken. Ole Amund og Inge Øvstehage skulle gå tilbake til Synstgardsetra, og i og med at jeg hadde avløser ble jeg med dem. Tungt føre tilbake, og tilbaketuren ble gjennomført på 2.51 inkludert pauser.En meget hyggelig tur. Meget imponert over Mari som gikk uten å ha gått på ski siden jula 2017.