Cachetur til utkikkstårnet på Svineholstøe - Tinn (30.05.2023)  5

Parkerte ved Mæl kirke og gikk bort til sti start, fra da av var det bare oppover helt til jeg kom opp til veien. Stien er en del av pilegrimsvandringen mellom de hvite kirkene rundt Tinnsjøen. Flere steder har det vært mye arbeid som ligger bak for å lage disse vandrings rutene, blir imponert over hva det har fått til. Dette ga mersmak for å prøve rutene andre steder rundt Tinnsjøen. På 400 m høyde er det et fint utsiktspunkt ned til Mæl kirke og området rundt. Da vi kom opp til veien var det noe snø igjen, noe som Kira likte godt, fikk rullet seg godt i snøen og avkjølt seg. Da vi kom frem til tårnet ble vi belønner med en sjelden fin utsikt og den ble enda bedre da jeg klatret opp i tårnet og fikk satt meg på en av de 2 stolene som var der. Så her er det bare å pakke sekken og komme seg opp,anbefaler sterkt å velge en dag med fint vær med tanke på utsikten

Nydelig!

Written by Nils 31.05.2023 14:30

Det var en utrolig flott plass, Ove! For en praktfull utsikt du fikk derfra. Sjelden man ser Tinnsjå og naturen rundt fra den kanten. Artig å lese om tur på Mælsåsen som nok blir lite besøkt av peakbookere pga mangelen på de store toppene. Jeg setter den turen på ønskelista. :-)

Sv: Nydelig!

Written by ovega 31.05.2023 17:28

Takk for det, hyggelig å høre at du setter den på din ønskeliste Nils. Ja vi peakbookere går stort sett etter topper, men siden jeg også driver med geocahing innimellom for jeg andre type turer.