Taskedalstinden & Kamben - Norddal/Rauma (28.05.2014)  6

Ascents Kammen (1,096m) 28.05.2014
Taskedalshornet (1,406m) 28.05.2014
Taskedalstinden (1,609m) 28.05.2014

Norges 1000 største pf topper.
28.5.2014
Fra Innfjorden kjørte vi til Berill, og fortsatte opp Bøstølveien (avgift) til Røsta ved Bøstølen. I varmt og vindstille vær fulgte vi stien, som var skiltet "Fattig & Rik" retning Storvatnet. Forlot stien litt før Storvassreset og gikk bratt opp ryggen til Taskedalskollen 1028. Fortsatte over snøflanken med lett klyving opp eggen til Taskedalshornet 1406. I lettgått terreng gikk vi snaue 2 km langs nordryggen til et luftigere parti. Her var det vardet rute vest for den uryddige traversen med oppgang i snørenna. Taskedalstinden (1609) er en grensetopp mellom Nordal og Rauma. Etter fin utsikt og god lunsj returnerte vi til Storvassreset. Herfra fortsatte vi opp fjellsiden og traff på stien til Kamben (1096). Åndalsnes & Omegn turlag hadde signert i krimboka dagen før. Tilbake ved Røsta p-plass ble vi fortalt at "Fattig & Rik" betyr åpne hytter for alle. Med på turen Johan og Paal Andre.