Sjåvidthøgda - Trondheim (22.01.2014)

Start point Saksvikkollen (325m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Sjåvidthøgda (502m) 22.01.2014

Trøndelag
22.1.2014

Parkerte på Saksvikkollen. Fulgte stien mot Jervan på isete og hardt snøføre. Forlot stien og gikk opp et par bratte skrenter vest for Sjåvidthøgda (506). Toppen hadde hverken utsikt eller markering. Derimot så Jervfjellet ut til å være en bedre topp.

Mot Jervfjellet

Missing title

Written by otto 22.01.2014 21:55

Det var jo synd at vi ikke traff hverandre. Lettgått i de trønderske skoger for tiden. Brodder er tingen. Vi får ha Jervfjellet tilgode.!!

Sv:

Written by Þróndeimr 22.01.2014 22:26

Svært så lettgått. Brodder er nok tingen, falt så det sang flere ganger både på Stadsheia i helga å Sjåvidthøgda idag. Hadde det ikke vært pga. ung alder å eksemplariske fallteknikker så hadde jeg nok skaffet meg det!

Sv:

Written by TERJES 23.01.2014 13:51

Hei!

Det fantes ikke andre turgåere her i dag, så jeg kom en dag for seint. Jeg krydret turen med å gå innom Kutjønna. God tur videre.

Jasså

Written by Þróndeimr 22.01.2014 19:57

så det var dere jeg så gående neddi skogen der på returen deres, så to stk. i rødt på vei ned stien! Og ja, Jervfjellet er en langt finere topp enn det her! :)