Middagstinden - Hinnøya (08.08.2020)  5

Start point Sørfjorden (25m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Middagstinden (961m) 08.08.2020

Norges største pf-topper
8.8.2020

Fant ingen info eller rutebeskrivelse om Middagstinden. Kjørte fra Sortland via Osvolldalen (avgift) til Sørfjorden. Etter ca 7 km passerte vi hytta te mor og parkerte. La i vei innover Kjerringnesdalen og tok for tidlig høyde. Underveis var det myr, multer, gresspartier og storsteinsur. Litt småklyving enkelte steder. Passerte et luftig opptak rett nord for toppen. På Middagstinden (961) var det ingen varde kun noen steiner fra oss. På returen benyttet vi en gresskledd renne ned til dalbunnen. Dermed ble det kun en bratt og lang unnabakke. Selv om det var bløtt og myrete i Kjerringnesdalen var nok dette greieste rute.

Middagstinden ble topp nr 800 i samlingen - Norges 1000 største pf-topper.

Paal Andre og Kjerringneselva

Og det er antagelig 799 topper i solskinn... kanskje alle 800

Gratulerer

Written by Stigun 09.08.2020 09:21

med passert milepæl! Har fulgt med deg/dere i sommer, skal si dere har tatt for dere av høye pf-topper i nord; det har tikket inn opptil flere bestigninger pr dag. Dere er noen maskiner begge to!

Sv: Gratulerer

Written by otto 09.08.2020 17:10

Takk for det Stig. Mange av disse kyst-toppene er ikke så lange, men ofte bratte. Så får tiden vise hvor langt man kommer med denne samlinga. Har vært en nydelig sommer i nord. Ser du er ivrig på trønderske kommunetopper.

Middagstinden

Written by PeakFloyd 08.08.2020 22:21

Gratulerer med topp nr 800, litt av en prestasjon. Håper motivasjonen er like høy fremover. Skål

Sv: Middagstinden

Written by otto 13.08.2020 15:27

Motivasjon daler nok litt før den igjen stiger i april...

E du nordlænning du?

Written by TERJES 08.08.2020 21:02

Husk Otto at runde tall må feieres med god mat og drikke.

Sortland Mat og Vinhus har en lunsjrett som kalles Nordlænningen. Denne må selvfølgelig nytes med Nordlandspils. Sett på jukeboksen med "Æ e' nordlending æ!" med Unit Five og nyt maten. Jeg stiller meg i kø for å GRATULERE!

Sv: E du nordlænning du?

Written by otto 08.08.2020 21:35

Restauranten Du Verden serverer stort sett god mat. Litt treg servering, men ble påspandert en Nordlandspils.

Gratulerer, Otto!

Written by JoSo 08.08.2020 18:43

Med sommerens store mål for deg; 800 på din favorittliste!

Du stopper nok ikke med dette vil jeg anta ;-)

Sv: Gratulerer, Otto!

Written by uglefisk 08.08.2020 20:54

Han er i trygge hender, jeg guider han videre til 900 innen kort tid! :P

Gratulerer

Written by BjørnF 08.08.2020 18:15

Helt fenomenalt å ha greid 800 av disse toppene Otto. Jeg bøyer meg i mosen :-)

Sv: Gratulerer

Written by otto 08.08.2020 20:44

Er nå på Tysfjord turistsenter hvor du forlot Tare å langs i 2013. Maken til tandem-spesialist skal man lete lenge etter. Trøkket ditt over Saltfjellet og videre til Innhavet overstiger det meste Bjørn..