Luftig toppegg - Trandalstinden (26.07.2019)  6

Start point Trandalsætervegen (540m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Trandalstinden (1,544m) 26.07.2019

Sunnmørsalpene
26.7.2019

Dagens topptur ga oss flere spennende utfordringer i et variert og alpint område. Trandalstinden har vært "lagret" i bakhodet i flere år frem til i dag..
Vi tok 9.10-fergen fra Sæbø over Hjørundfjorden til Trandal. Videre var det ingen bomavgift til Trandalssætra. Oppgangen til Blåbreen foregikk over partier med gress, bløt mose og svaberg. I tau og med stegjern krysset vi lett brepartiet. La fra oss tauet og fortsatte bratt opp snørenna. Passerte noen luftige partier over eggen til steinblokka på toppen (1543). Fjellpartiet blir også kalt Hjelledalstindane. Vi skrev oss inn som de første hittil i år. Tilbake i Trandal stakk vi innom Christian Gaard (anbefales). Her serves god mat og drikke. // Turfølge Arne, Joar og Johan.

Skarrabben

Denne så helt rå ut!

Nydelige bilder!

Written by Skippy 27.07.2019 18:08

Ser ut som en kanon tur!