Snaufjellet - Agdenes (09.11.2018)

Start point Oppigard (120m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Snaufjellet (436m) 09.11.2018

Trøndelag

Tok av i Størdalsbukta og fortsatte 2 km via Størdalen til siste gård. Bonden tipset om stien som startet 1 km fra Oppigard. Rundet etterhvert Gråfjellkammen og fulgte høydedraget videre til Snaufjellet (436). Best utsikt mot sørvest. Kuttet litt på returen.

Gråfjellet
Bjørnalihaugen
Snaufjellet

Såpass..

Written by otto 10.11.2018 22:20

Nesten for godt til å være sant. Kan jo være fyren blandet Troms, Trøndelag, Tromsø, Trondheim og havnet på Snaufjellet i Agdenes. I så fall mye nærmere Horten. Typisk multeterreng i dette området.. God historie Lars..

Dagens historie om Snaufjellet

Written by Snilen 10.11.2018 20:40

Lenge før internettets tid jobbet jeg i et danskeid firma her i Horten. I forbindelse med oppstarten hadde vi en danske som bodde i Norge over en periode og som interesserte seg for alt det norske. Disse sagnomsuste multene ville han ut og jakte på, og han spurte folk hvor han skulle gå for å plukke multer. Gode multemyrer er selvsagt ikke noe en ekte nordmann forteller om, så han fikk et rundt svar: Ta en tur på snaufjellet! Dansken satte seg ned og gransket norgeskartet for å finne Snaufjellet. Jeg mener han fant en plass oppe i Troms og syntes det var i lengste laget å reise for å plukke bær.

Missing title

Written by uglefisk 10.11.2018 12:33

ja her var det ikke mye snø igjen...