Stjerntinden nordvest - Flakstad (13.08.2008)  5

Start point Skjellfjord (2m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Stjerntinden nordvest (934m) 13.08.2008

Nordland
13.8.2008

Vi hadde vært i kontakt med Kirsten og John Arne Bolle angåend turen til Stjerntinden. Denne dagen valgte de to å starte 1 time før oss, med felles lunsj på toppen.. Fra Ytre Skjellfjord gikk vi opp den gresskledde fjellsiden til bergveggen. Fortsatte etter sauetråkket til Rusta (800). Videre bratt opp skaret sør for Stjerntinden til et luftigere parti. Måtte litt ned før vi tok fatt på eggen til Stjerntinden (934). Ved varden satt Kirsten og John Arvid og ventet på oss med tørrfisk og fjellprat. Det store temaet ble høyeste punkt, som for oss virket ubestigelig uten klatreutstyr. Kirsten hadde ikke hørt om bestigninger av den luftige toppen i nyere tid. Første bestiger var Randers Heen i 1939. Selv om vi ble snytt for høyeste punkt ble det en fin tur. På ettermiddagen pils og fiskesuppe i Nusfjord. // Turfølge - Martin, Inger Lise, Jon Arne og Kirsten.