Øytopper - Herøy (11.12.2008)

Start point Totalt turer
Characteristic Trip by foot
Ascents Leinehornet (364m) 11.12.2008
Vardane (191m) 11.12.2008
Varden i Herøy (332m) 11.12.2008

Møre & Romsdal
11.12.2008

Kjørte fra Fosnavåg til Hamarsneset sør på Runde. Parkerte ved kapellet. Gikk inn stikkveien mellom noen hus. Etter jordet passerte vi en steinutgard og en flokk villsauer. Fulgte stien forbi gamle grunnmurer av sommerfjøs. Over skogbåndet vasset vi i nysnø opp til Varden (332). Fin utsikt mot Rundes vestside.

Returnerte over Rundesundet til Remøyvika. Gikk rett opp fjellsiden til masta på Vardane (191). Trimposten var plassert på en stolpe. Utsikt mot Fosnavåg, Leinehornet og Runde. Inger Lise fulgte stien ned til Søvik Holme, mens jeg returnerte til bilen.

Fortsatte til Leine i Leinevika. Svingte av og kjørte opp i boligfeltet til sti-start. I 15 cm nysnø kunne vi benytte fotsporene til andre turgåere. Ankom Leinehornet (364) i fin solnedgang. Utsikt mot Ulsteinvik og Fosnavåg.