Rasmustinden - Balsfjord, Tromsø (28.07.2018)  5

Ascents Rasmustinden (1,224m) 28.07.2018

Norges største pf-topper
28.7.2018

Tok av mot Lakselvbukt og parkerte ved grustaket på Luneng. Her var det skiltet "Ti på topp". Det ble en grei start etter stien innover Tiurdalen. Krysset elven etter ca 2.5 km. Neste etappe foregikk i lett gress-terreng retning dalbunnen. Videre var det rødmalte trepinner opp sørvestryggen. Vi ble positivt overrasket, da dette partiet bestod av gress, grus og småsteinsur. Siste 300 høydemeter gikk unna på en halvtime. Stor stas å nå Rasmustinden (1224). Ypperlig utsikt mot Jiehkkevarri, Blåtinden, Piggtinden og Sørfjorden. // Turfølge - Innika, Paal Andre og Inger Lise.

Dronefilm - https://www.youtube.com/watch?v=zWD1pTqXpBo

RASMUSTINDEN er en av 85 fjelltopper i Norge med PF over 1000 meter.

Tiurdalen
Cuccavarri
Lengst bak Jiehkkevarri
Innika, Inger Lise og Paal krysser Tiurelva

1000 største

Written by otto 28.07.2018 22:25

Plukker litt her og der. Godt å utnytte finværet i nord. Vender snart nesen sørover igjen...

1000 største pf-topper

Written by PeakFloyd 28.07.2018 20:34

Dette går jo unna i en fei, Otto, bare 295 igjen :-) Flotte bilder fra kremen av fjell i Norge.