Geitfjellet, Eidshornet - Geirangerfjorden (16.08.2016)  6

Start point Korsmyra (620m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Eidshornet (1,629m) 16.08.2016
Geitfjellet (1,615m) 16.08.2016
Geitfonnegga (1,469m) 16.08.2016

Norges største pf-topper
16.8.2016

Vi kjørte fra Geiranger opp Ørneveien til Korsnes (620 moh). Fulgte seterveien til sti-start ved Haugset. Rødmerket rute fortsatte langs fjellsiden med kryssing av Gjerdeelva. Stien gikk over høyde 950 og ned 300 hm til Gomsdalssætra. Her krysset vi en gammel steinbru i Gomsdalen hvor stien sluttet. Tyngre ble det opp fjellsiden til høyde 1300. Videre over steinura før siste stigningen til Geitfjellet (1615). Fjellet ligger utenfor alfarvei og blir nok lite besøkt. Etter lunsjpausen slapp vi oss ned til stien i skaret øst for Storvasshytta og Storvatnet. Etterhvert lettere terreng i Sleddalen til Sleddalstjønna (1153). Videre opp 500 høydemeter til Eidshornet (1629). Flott utsikt mot Skorene. Returnerte over Geitfonnegga med en praktfulle skue over Geirangerfjorden. Avsluttet på skrå etter rødmerket sti ned til Haugset. Neste stopp Petrines Gjestgiveri i Norddal.

EIDSHORNET er en av 85 fjelltopper i Norge med PF over 1000 meter.