Muldalsegga, Trollkyrkja - Tafjordfjella (27.05.2016)  6

Start point Gudbrandsjuvet (215m)
Characteristic Ski trip
Ascents Muldalsegga (1,766m) 27.05.2016
Trollkyrkja (1,762m) 27.05.2016

Norges største pf-topper
27.5.2016

Etter gårsdagens tur til Høgstolen var forventningene store i dag. Startet kl.8 med en god frokost på Fjellro hotell i Valldal. Deretter kjørte vi til turistsenteret Gudbrandsjuvet, hvor gradestokken viste 15 grader. Med skiene på sekken fulgte vi først traktorveien, deretter stien opp til Heisætra (700 moh). Fra den rødmalte hytta ble det godt skiføre retning Middasbotnen. Forserte noen småbratte partier før vi ankom Øvre Trollkyrkjebreen. Fra salen mellom toppene gikk vi opp sørøstryggen til Muldalsegga (1766). God utsikt mot Norddalsfjorden. Etter lunsj returnerte vi og krysset øvre del av Nakkebreen. Skiene ble parkert i steinura under traversen. JoSo (Johan Solberg) gikk først og serverte meg gode trinn opp til Trollkyrkja (1762). Den spisse og markerte toppen sees fra hovedveien i Valldalen. Turen ble avsluttet med herlig nedkjøring til Heisætra.

Gudbrandsjuvet camping
Gusbrandsjuvet

Ti på Topp

Written by otto 29.05.2016 18:30

Muldalsegga er jo en flott ski-topp og dessuten høyest. Den hadde du nok fått til..

Ti på TOPP

Written by BjørnF 29.05.2016 08:26

Ja at det var en skikkelig fin tur det er lett å forstå. Ser ganske luftig ut. Kunne vært stas å tatt en tur dit, men det er vel ikke noe for gamliser. Herlige bilder som vanlig.