Reitetinden (16.08.2016)

Start point Håkavik parkering (5m)
Endpoint Håkavik parkering (5m)
Ascents Reitetinden (1,262m) 16.08.2016

Parkerte ved Håkavik, infotavle og merket sti som var godt å følge inn til Isvatna. Første del av turen går etter en noe gjengrodd kjerrevei før en tar av etter god sti til over tregrensa. Kommer til stikryss der den ene stien går opp til venstre opp til Høgfjellet vi fortsatte videre innover ett vått parti over noen myrer før vi tok av til høyre og krysset over Fjelltverrelva. Videre spiste vi multer opp bakkene til Nerskardet og inn til Isvatna. Ivrig ble satt igjen her mens vi andre fulgte dalen innover ved Isvatna. Fortsatte til ryggen på punkt 1252 og gikk bratt på skrå oppover mot toppen. Turen opp var veldig grei vi fant en fin oppgang på gress og unngikk å gå i ur. Luftig siste stykke til toppvarden.

Turen startet her ved Håkavik, infotavle og merket sti inn til Isvatna.
Håkavik.
Stistart fra kjerreveien.
Veldig greit med sti...
Her er vi kommet til stidelet det ene gikk til Høgfjellet som også skulle være en fin tur.
Elveskardstindan.
Her ligger Ivrig og koser seg med griseøret, mens vi fortsetter.
Drikkepause, vann var det mye av her inne.
Reitetinden dukker frem, men vi hadde igjen noen hm. før vi var på toppen.
Ser ned til Isvatna.
Dagens mål og siste litt utsatt rygg.
Utrolig fin tur dette ser her Elvarskardtindan.
Egil og Bamse på tur ned fra ryggen.