Andre forsøk på ski ned nordsia av Stormoa. Done! (07.06.2014)

Ascents Stormoa (975m) 07.06.2014

Nok en tur på Stormoa for å forsøke å kjøre ski ned nordsia. Forrige forsøk på ski ned nordsia på Stormoa. Denne gangen var snøen mye bedre. Den lå bombestøtt. Jeg hadde fått med meg Rune Svegre denne dagen. En tøff kar som nettopp fylte 51 år som ikke takker nei til nye utfordringer. Veldig moro med nye bekjentskaper. Bare synd jeg ikke har møtt denne karen før her på Senja. Ikke akkurat flust med turkompiser å ta av på denne øya.

Valgt rute på andre forsøk.

Oppturen gikk som sist opp normalruta. Selv om det for Rune var litt uvant og stivt å klatre med randosko gikk klyvinga veldig fint. På tross av mye løs stein opp ryggen er det mye fin klyving her. Det begynner å bli lite snø nå, men vi fikk kjørt fra toppunktet.

Missing title

Written by nilshermann 11.06.2014 14:40

*slettet*

Missing title

Written by Øyvindbr 11.06.2014 14:21

Dette var sjukt å se på! Dere har det moro dere som kan det.

Kameraet forsterker følelsen av noe ukontrollert, men dere har sikkert mye bedre kontroll enn det ser ut til.

Sv:

Written by nilshermann 11.06.2014 14:45

Det blir litt harde slag i både ski og kropp og mye risting av kamera når en kjører litt for fort på hardt og kulete underlag. Var flere steder hard kuleløype etter tidligere ras. Traff det plutselig i litt for stor fart enkelte steder. Ikke all verden med sikt. Sånn er det med off-pist, hehe! Skal heller ikke skryte på meg generell stålkontroll, men følte aldri her at jeg mista kontrollen :)