Bitihorn førjulstur (22.12.2019)

Ascents Bitihorn (1,607m) 22.12.2019 14:18

Etter en invitasjon fra Hannes blei det plutselig førjulstur til fjells. Vidunderlig da vi poppet opp fra tåkelokket og ut i strålende sol litt nedenfor Båtskardet med et gullhvitt nedpudret Bitihorn midt i fleisen - vårt mål i dag.

Vi labbet i vei fra Sameleirparkeringen i lag med tre venner av Hannes. Litt kaldt og skyggefullt, men vindstille og nydelig snø. 10-20 cm puddersnø på en bærende såle. Fin snø det meste av veien og foruten tre foran i løypa var vi i uberørt terreng.

Å møte sola på toppen var bare fantastisk og nedkjøringen var ikke dum den heller.

Takk for turen og initiativet, en flott opplevelse inn mot jula.

Bilder

Turmålet dukker opp ut av tåka så da måtte det bare tas et bilde gjennom frontruta.
Nydelig mot Torfinnstindane og Kalvehølotinden over en tåkelagt Bygdin.
Panorama mot Heimen.
Studie av mastene ved toppen.
Nesten oppe.
Nedsnødde navigasjonsstolper opp mot toppen.
Fotoshoot ved bua på toppen.