Peakbook: 200 Sandøy (25.09.2017)  4

Start point P på vestsida (92m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Harøyburet (156m) 25.09.2017 14:30
Visits of other PBEs Harøyburet parkering (25m) 25.09.2017 14:17

Dag 4 i Sæbø. Eksotiske Sandøy ute i havgapet ville bli en perfekt dag for restituering etter tre tøffe dager ved Hjørundfjorden. En del fergelogistikk men spektakulære omgivelser helt ytterst i Møre og Romsdal. Det er ikke så mye å rapportere fra denne turen, jeg brukte under halvtimen opp og ned. Først forbi en fotballbane og deretter opp i lyngen øst for toppen og fram til Harøyburet. Det er fullt mulig å klare denne uten å medbringe bil fra fastlandet. Man får da et par kilometers taksing fra fergeleiet og opp til den pittoreske parkeringsplassen. Sandøy er vel verdt et besøk!

Fergetider er ikke min greie..

Written by Gråbein 25.09.2017 15:02

Hadde håpet å rekke denne på vei sørover til fantastisk peakbook summit, men selvfølgelig kom jeg litt forsent til å rekke ferga som gjorde at det var mulig å komme seg til fastlandet før langt på natt. Typisk! Hyggelig å treffe like nerdete folk i Sæbø ;0))

Sv: Fergetider er ikke min gre

Written by SturlaS 25.09.2017 15:29

Hvis du venter "litt" blir det fastlandsforbindelse til Harøya. Men da er sikkert kommunene uti der slått sammen slik at mektige Harøyburet er ute av lista..