Rindehornet (18.05.2012)

Ascents Kammenakken (500m) 18.05.2012
Rindehornet (637m) 18.05.2012

Dårlig ver innerst i fjorden (Stryn), så jeg slengte meg med mor som hadde tenkt seg ut til Bryggja/Måløy. Jeg hoppet av halvveis, på Hjelle litt før Eid. Gikk på asfaltvei opp til en gard på ca 200 m.o.h der jeg fortsatte på en skogsvei opp til Hjellesætra. På veiens høyeste punkt, tok jeg til venstre opp ryggen som leder til toppen av Rindehornet. Stedvis råtten snø her, så det ble en del gjennomtråkk på årets første fottur til fjells. Fin utsikt fra Rindehornet, dessuten var det ei postkasse med bok som jeg kunne signere. På vei ned igjen tok jeg en meget kort svipptur innom Kammenakken.

Vel nede igjen ved riksveien, måtte jeg vente en halvtime på bussholdeplassen før jeg kunne stige ombord i bussen (Måløy-Stryn) som tok meg tilbake til Stryn. Jeg hadde timet det slik at jeg måtte rekke denne, det går nemlig ikke mer enn 3-4 busser i døgnet på denne strekningen. Det har altså sine logistiske utfordringer å måtte reise kollektivt når man skal på fjellturer (jeg har nemlig ikke egen bil for tiden).