Skardshøgdi med Martine (15.03.2014)  5

Ascents Skardshøgde sør (1,007m) 15.03.2014
Spennende over elva.

På tur med Martine

Mamma hadde lyst på en ny Valdrestopp i dag, så da måtte jeg også være med. Jeg hadde jo egentlig også lyst, men ... så hørte jeg at Martine skulle være med og da fikk jeg i alle fall lyst.
Det var lenge siden jeg hadde sett Martine nå.
Vi kjørte til Etnedalen. Jeg hørte på musikk i bilen og det gikk kjempefort.
På parkeringsplassen som het Elvesæter, blåste det ganske mye. Snart kom Martine og mamma'n og pappa'n også og så begynte vi å gå.
Jeg hadde aldri gått på skitur med Martine før, men hun var flink altså.
Først gikk vi i en sånn fin skiløype, og så måtte vi gå ut av den. Da ville ikke mamma'n til Martine være med lenger, så vi laget en sånn pause med litt godteri og drikke før vi sa hade til hun.
Først gikk vi litt der en snøscooter hadde kjørt, så over et jorde og noen gjerder, før vi kjørte ned noen bakker blant trærne. Plutselig kom en elv med masse vann. Pappa trodde kanskje vi ikke kom over, men vi var heldige: Da vi kom til elva var det en fin snøbro akkurat der vi stod.
Litt forsiktig måtte jeg være så jeg ikke datt i vannet, men det gikk bra.
Så ble det veldig slitsomt. Jeg hadde med bakglatte skøyteski og det var ikke så lett å skøyte oppover i skogen for snøen var sånn løs, men med litt klaging gikk det bra. Jeg måtte slite skikkelig for å holde følge med Martine.
Etter en ganske lang og slitsom stund kom vi opp til toppen. Puh! Endelig!

Ned igjen gikk det sååå mye fortere, enda vi datt mange ganger. Ned gjennom skogen var det veldig morsomt og tilbake i løypa gikk det fort siden vi hadde medvind.

Takk for turen Martine!

Fornøyde og litt slitne på toppen.