Å så vanskelig (31.03.2013)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Spåtind (1,414m) 31.03.2013

Å så vanskelig

Jeg hadde nesten tatt igjen LarsValdreslista og jeg hadde sååå lyst til å ta ham igjen (Jeg var en topp bak). De to siste gangene vi skulle prøve på topptur måtte vi snu fordi snøen var så dum. Og så hadde Lars gått på enda en topp mens jeg var i Portugal. Så nå var det enda vanskeligere. Pappa sa vi kunne gå på tre topper på en dag, og det hadde jeg kjempelyst til.
Vi skulle til et sted som het Lenningen i Etnedal og der var det en stor topp, en mellomstor topp og en bitteliten topp. Den store het noe sånt som Spåtind sa mamma.

På toppen av Spåtind.

Kaldt og langt og slitsomt

Det var sånn kald vind, så det var ikke så fint å være ute selv om sola skinte. Men jeg var glad og fornøyd og pappa hadde med feller til meg til alle oppoverbakkene.
Huff dette var langt og gikk sakte, og skiene hadde såå dårlig glid, og hvor ble det av den toppen?
Etter kjempelenge så vi et lite tårn langt borti himmelen, og der sa mamma det var.
Nei dette var alt for langt altså og så fikk jeg vondt i foten - sånn gnagsårgreie og pappa sa jeg bare tullet med stavene og ikke brukte de til noe nyttig.

Åååå det er så langt.
... veldig langt, og det hjelper liksom ikke med lange skritt heller.
Det der er heller ikke toppen.
Uten ski på beina gjorde i alle fall ikke foten så vondt.

Mamma spurte om vi skulle snu, men jeg ville på toppen. Til slutt måtte jeg ta av skiene og gå uten. Det gikk bedre. Endelig var vi på toppen. Juhu. Her var det høyt og masse folk og masse utsikt og masse griseri og appelsinskall og masse kald vind.
Jeg gledet meg veldig til å kjøre ned igjen, men det var litt skummelt det også, og der det ikke var skummelt var det dårlig glid. Dårlig gjort altså, eller som pappa pleier å si: Livet er urettferdig!

Nedover...
Og mere nedover.

Og som om ikke det var nok, så kom det dumme skyer og det ble enda kaldere. Mamma og pappa sa at det fikk holde med en topp og det var jeg helt enig i. Og så reiste vi hjem og spiste pizza og koste oss. Nå har pappa sagt at Lars har fått 3 nye topper. Dette er jo helt umulig jo! Men jeg har i alle fall snart 50 Valdrestopper, og det sier pappa er superduperbra!

Flere bilder

Start date 31.03.2013 11:41
End date 31.03.2013 16:26

Flott innsats!

Written by morsor 02.04.2013 18:28

Nesten 2 mil, skikkelig langtur.