Synhaugen med Vilde (02.02.2013)  5

Ascents Synhaugen (1,085m) 02.02.2013

Skitur med mamma, pappa og Vilde

I dag skulle vi på skitur sa mamma og pappa. Jeg var heldig siden Vilde Marie også ville være med.
Mens vi kjørte til skituren satt jeg og Vilde Marie og hørte på musikk og sånn gikk bilturen i grunnen litt fort. Så plutselig stoppet vi og skulle gå.
Vi jentene dro i veien med en gang vi kunne og snart var mamma og pappa langt bak oss. Skiløypa delte seg og vi gikk der det så best ut, men snart kom pappa og sa vi hadde gått feil. Vi fortsatte likevel. Snøscooterløypa gikk snart feil vei og vi måtte ut i løssnøen, men egentlig var det litt gøy også da og sloss i løssnøen. Noen steder var det hull i snøen så pappa sank langt ned, men det blei litt slitsom også, så da vi til slutt kom til en ny løype var vi alle glade.

Slitsom men også litt gøy i løssnøen.

Pappa hadde sagt at turen var kjempekort, så da jeg så toppen og så at det så langt ut igjen blei jeg litt sur og lei og klaget litt mye syntes mamma og pappa, og plutselig var skia bakglatte og det var liksom ikke noe gøy. Men endelig kom vi til en pause. I veggen ved en gammel hytte var det varmt og godt og masse sol. Her ble det drikke, kake og godteri. Det hjalp, og nå var det bare en kort bit igjen til toppen.

Fin pause i lun hyttevegg.

Helt på slutten fikk jeg masse krefter plutselig og sprang i fiskebein opp til toppen.

Fremme på toppen!

Det var kaldt på toppen så vi tok noen bilder før vi kjørte ned igjen. Og det var moro altså. Først på vanskelig snø! Litt på rompa og litt på beina. Vi datt og hylte og hadde det kjempegøy. Mamma kom etter og plutselig datt hun skikkelig. Hun så ut som en styrta mygg der hun lå sa vi og alt ble bare enda morsommere.

To gode venninner på toppen.

Pappa sa han kunne kjøre spor som vi lettere kunne komme etter i, men vi ville bare kjøre i vårt eget spor, rett frem og dette eller ikke dette. Det var uansett gøy.

Gøy å kjøre ned.

Etterpå kjørte vi i løypa og sola ble gul og rød og det var kjempeflott. Vi var litt slitne, men turen var kjempebra altså. Jeg glemte i alle fall at det var litt trist og leit en stund i oppoverbakkene.

Fint i kvelden på vei tilbake med Rundemellen i bakgrunnen.

Flere bilder

Start date 02.02.2013 13:44
(UTC+01:00)
End date 02.02.2013 16:20

Ja det

Written by Naboen 04.02.2013 23:11

så ut som en fin tur dere hadde.. Var det mamma'n din som hadde tryna på et av bildene..?..:) (hehe) Det så kult ut nedover i løssnøen..:)