Bjørgovarden romjulstur (30.12.2012)

Ascents Bjørgovarden (1,138m) 30.12.2012

Tur med Lilly & co

Marek med pulken og alle de andre.
Jeg og tante Karo på vei oppover.

Etter at pappa hadde vært på en annen rar tur, skulle vi på tur alle sammen. Vi kjørte i 2 biler og så begynte vi å gå fra noe de kalte for fjellparken. Lilly skulle sitte i pulk, mens vi andre gikk på ski.
Det var veldig mange ute og gikk på ski, masse barn også. Jeg, pappa og Marek gikk til toppen på Bjørgovarden mens mamma, tante Karo og Lilly snudde litt før.
Det blei kjempefintvær etter en stund og da blei pappa ivrig med kamera. Jeg gjorde ikke som han sa, og da blei han nesten sinna.
På toppen blei jeg løftet opp på den kjempestore varden. Det var kult, og så hadde jeg fruktkarameller i lomma.
Jeg blei litt sliten, men det var gøy å kjøre ned de store bakkene. I en bakke datt Marek med pulken rett foran meg, og da måtte jeg hive meg på rompa.

Kule trær altså!
Flere kule trær!

En liten pause med noe munngodt.
Mens vi hadde pause vasset pappa uti løssnøen og tok dette bildet. Skikkelig utålmodig han altså.

Et fjell.
Jeg og Lilly der Lilly og de snudde.

Tante Karo, Lilly og onkel Marek syntes også det var fint.
Onkel Marek på fjelltur.

Spåtind heter det fjellet sier pappa. Der har jeg ikke vært ennå.