Raudhorn (03.08.2012)

Ascents Raudhorn (1,143m) 03.08.2012
Raudhorn. Der var vi.

Tur med Trine og guttene

Pappa og pappa'n til Ola brukte lang tid på å finne et sted og gå, men til slutt fant de ut at vi skulle gå til et fjell som het Raudhorn.
Jeg og pappa fortet oss veldig med ting å gjøre på Fagernes og sånt og rakk å komme frem før Trine og guttene.
Det var noen slitsomme mygg der hvor vi hadde parkerte. Pappa spurte om jeg ville ha myggmiddel, men det luktet så vondt så jeg ville ikke. Det var kanskje dumt, for da vi gikk opp gjennom skogen begynte myggen å bite meg.
Vi gikk en bratt sti til skogen sluttet og der tok vi pause. Her pekte pappa på toppen og jeg syntes det så langt ut.

Ola og Eirik ved den første pausen.
Bratt opp den siste bakken til toppen.

Pappa hadde gjort en dum feil, i stedet for en flaske med ferdig sagt hadde han pakket en flaske med ublandet saft, og det var ikke noe vann her å fylle på med. Og jeg som var så tørst.

Etter en lang pause gikk vi videre. Vi kom til en kjempefin klatrestein. Jeg klarte til slutt å klatre opp, men da kom det en flokk med ekle klegg og jaget meg så jeg måtte hoppe ned igjen.

Ved et vann kunne vi til slutt fylle flaska vår, men det var dyr og grums oppi, men jeg var så tørst at jeg drakk likevel.
Nå begynte endelig det morsomme. Litt klatring. Jeg prøvde på alle klippene jeg så og Ola fulgte etter, mens Oskar mistet sokk og smukk og gjorde at Trine og Kim ble litt bekymret.
Så til slutt måtte vi opp en kjempebratt bakke og endelig var vi på toppen.

Jeg og guttene (Eirik, Ola og Oskar) på toppen.
Toppkos med godteri og annet.

Jeg måtte prøve å lage hoppefoto med pappa, og i dag var det jeg som maste. Til slutt sa han at nå var det ikke flere bilder igjen.

Hoppebilde er ikke så lett å få til.
Enda et forsøk på hoppebilde.

På tilbakeveien kastet vi stein i vann og spiste opp restene av godteriet før vi løp fort fort ned gjennom myggskogen til bilen for at myggen ikke skulle rekke å bite så mye.

På tilbakeveien.
På tilbakeveien. Toppen bak der.