Heimre Fagerdalshøe (29.07.2012)

Ascents Heimre Fagerdalshøe (1,510m) 29.07.2012

Heimre Fagerdalshøe med mamma og pappa

Egentlig skulle Vilde Marie også være med på denne turen, men hun kunne ikke. Det var litt dumt. Det var mange biler på veien og masse sol da vi kjørte opp til fjellet. Først til Beitostølen og så litt til.
Vi gikk på en fin sti, men det var litt sølete så pappa måtte løfte meg og joggeskoene mine over noen steder.

Det var en del folk å møte i starten. Bitihorn heter fjellet i bakgrunnen.
Å hoppe på steiner over bekker er kjempegøy. Toppen vår ser vi bak.

Vi hadde en fin pause ved en raslebekk. Her fikk jeg kanelboller mens pappa pekte på toppen. Det så ikke så langt ut syntes jeg, men pappa sa det var langt og lenger enn langt.

For å gjøre det så lite kjedelig som mulig, sa pappa at vi skulle gå en bratt vei med litt klatring. Pappa sa hele tiden at jeg måtte holde meg fast i bakken med hendene, men det glemte jeg hele tiden.

Til slutt kunne vi også klatre litt. Jeg først og pappa bak mens mamma gikk en annen vei.

Det pleier ofte å være luretopper foran den ordentlige toppen. Sånn var det i dag også. Men endelig var vi oppe.

Her måtte pappa så klart ta så mange bilder.

På toppen!!
Meg og mamma hilser til Jotunheimen. Det var pappa som sa vi måtte stå sånn.

Like etter at vi begynte å gå hjem fant mamma et fint sted å ha pause. Mamma og pappa sa utsikten var superduper, så da var den sikkert det.
Pappa laget pølser på stormkjøkken mens jeg fikk to nye venner, en liten bille og en liten fjellmarihøne som jeg lekte med.
Plutselig kom en kjempesvær ørn svevende opp over bergkammen like ved oss. Da ble mamma veldig begeistret, men den fløy ganske fort sin vei.
Vi så også veldig mange reinsdyr som kjølte seg ned på snøfeltene.

Ned igjen gikk det ganske fort siden sånne nedoverbakker ikke er så slitsomme.

Kjøkken med utsikt. Jeg styrer med marihøna mi mens mamma og pappa spiser pølser.
Reinsdyr vest på Mefjellet.

Flere bilder

Panorama

Meg og mamma på toppen mot Bitihorn og Bygdin.