Løkjeshovda i mørte'n (18.11.2010)

Ascents Løkjeshøvda (699m) 18.11.2010

Tur i natta

Vi var ute og gikk på ski i gata da pappa plutselig sa vi skulle på topptur. Vi måtte bare finne litt godterirester og bytte ut skiko med støvler.
Vilde Marie og broren Christian skulle være med sammen med mamma'n og pappa'n.
Vi kjørte inn i en mørk skog på et sted som heter Sebu ved en gammel hoppbakke hvor vi begynte å gå.

Bratt hoppbakke

Vi gikk først opp i den minste hoppbakken. Når den sluttet gikk vi over i den mellomste og da den tok slutt mått vi bort til den kjempestorestørste hoppbakken. Det ble veldig bratt og glatt og jeg datt og datt, men det gjorde vi alle sammen så det var i grunnen litt morsomt. Noen ganger dyttet pappa meg i rompa for at jeg ikke skulle skli ned igjen.
På toppen av den store hoppbakken ble det enda brattere. Vi gikk på kryss og tvers til vi kom til en stor mast. Da var jeg sliten, men heldigvis var det ikke så bratt lenger.
Jeg og Christian og Pappa gikk litt i forveien og gjemte oss i en gapahuk for å skremme de andre, men jeg tror ikke de blei så redde.
Like etter Gapahuken var vi på toppen alle sammen.

Aking nedatt

Det var litt bratt der vi gikk opp, så vi gikk en annen vei ned igjen. Noen steder kunne jeg ake på plastsekken som pappa hadde med. Det var kjempemoro. Vilde og Christian hadde med seg rompebrett, og det gikk enda fortere.

Til slutt var vi tilbake til bilen igjen. Vi akte en siste gang i hoppbakken før vi kjørte hjem. De voksne sa vi hadde vært kjempeflinke.