Semeltinden (26.07.2019)

Superteam på Semeltinden.
Jeg på Semelkødden
På vei opp sørryggen.
Jeg ser opp på Semelkødden.

Det var meldt kjempefint vær og siden sommeren hadde vært litt sånn stang ut med toppturer, ville vi prøve å gjøre noe med det. Vi reiste til Gjendebu sammen med Grete og Else Mari.

Det var veldig fint vær så vi skulle ligge i telt. Etter at vi hadde kjørt båt, slo vi opp teltene. Else Mari og Grete hadde med supermye bagasje. De skulle visst trene på telttur. Jeg lurer på om de har vært på flere teltturer etterpå?
Men uansett til slutt gikk vi oppover dalen i sola. Den het Storådalen og var veldig fin og grønn med mange badeplasser.

Det var ganske langt å gå inn til fjellet, men til sist kom vi nærmere og kunne begynne på oppoverbakkene for alvor. Først på grassbakker og så litt blanding før det blei bare stein.
På slutten blei det litt løst og utsatt så vi brukte litt sikring noen av oss.

Men det var en veldig morsom rygg. Jeg og pappa måtte også gå ut til Semelkødden, mens Grete og Else Mari hoppet over den. Så ble det to topper til og lang pause på den største Semeltinden.

Etterpå gikk jeg og pappa litt i forveien, fordi de andre sa de ville bruke litt lang tid nedover og vi skulle på kjempelangtur dagen etterpå og ville ha litt tid til teltkos.

Det blei en lang tur hjem, men til slutt kom vi frem og kunne kjøpe brus på Gjendebu og grille pølser. Men først etter at vi hadde spurt mange andre telt om de hadde litt smør til overs, for det hadde Else Mari glemt, selv om hun hadde med alt mulig annet rart.

Kart

Reklame for pappa og mamma