Veobrehesten med mange (08.07.2018)

Characteristic Alpine trip
Ascents Leirhøe Sør (2,110m) 08.07.2018
Veobreahesten (2,185m) 08.07.2018
Veobreahesten Østtoppen (2,148m) 08.07.2018
Supergjengen klare for tur på Spiterstulen. Jeg, mamma, Else Mari, May Britt, Heidi og Sunniva.
På den første toppen. Leirhø Sør (2110 moh). Vi ser Østtoppen på Hesten bak der.
Masse fine mønstre på Hesten.
Fotoshoot i sprekken.
Liten kvil på vei hjem.

Siste tur før jeg skulle på ferie fra fjellturer. I dag skulle det bli litt kosetur. Sunniva skulle være med og mange andre hyggelige venner.
Turen begynte veldig bra med camping i Lom. Der hadde de fått nye trampolinger og så spiste vi hamburgere til kveldsmat.
Dagen etterpå var det fint vær og masse sol da vi begynte. Vi var sju stykker. Pappa sa turen kunne ta 10 timer. Han har ikke peiling altså.

Etter masse gåing og små pauser kom vi til første toppen etter fire timer. Her var det litt kald vind og sola begynte å gjemme seg. Så skulle vi gå på bre. For å komme ut på breen måtte vi gjennom en spennende sprekk. Mamma syntes det var litt skummelt som vanlig. Nå så vi Hestetoppen. Den var skikkelig kul med rødt hode og masse fine mønstre.

Pappa sa det var heltutroliglitesnø i år og blei usikker på hvordan vi skulle komme opp. Vi gikk bort og begynte, men det var ikke noe fint og så fant pappa ut at vi ikke hadde tid eller utstyr til å gå opp med så mange og at det ikke var trygt. Så firte han Else Mari, May Britt og Sunniva ned til breen hvor mamma allerede ventet. Han spurte om det var greit at jeg og han spratt opp på toppen. Det sa de andre var greit. Jeg hadde ikke så lyst. Jeg ville heller vær med Sunniva. Men Heidi blei med og så samler jeg på disse dumme toppene også da.

Sprette opp du liksom. Det tok jo litt tid da. Og selv om det var kjempemorsomt å gå opp, var det ikke så gøy når de andre ventet. Vi gikk på Hesten først. Det var vanskelig øverst og vi brukte tau og sånn for å komme helt opp. Etterpå begynte det å regne og jeg blei sur på pappa, men vi gikk fort bort på den andre toppen, men jeg klarte ikke helt å smile
Til slutt kom vi ned til de andre som hadde begynt å bli litt kalde. Ingen ville gå på den siste toppen jeg manglet her inne, så vi gikk samme vei tilbake gjennom sprekken. Jeg og Sunniva hadde også en liten fotoshoot der.

Det blei en litt lang tur tilbake, men jeg og Sunniva holdt humøret oppe og kom først tilbake til bilen. Og på veien hjalp Else Mari til med humøret med ting hun hadde spart på. Både deilig Brownikake og Maomgodteri.

I Lom måtte vi pakke sammen sakene våre. Pappa skjønte ingenting da vi orket å hoppe på trampolina etter 12 og en halv time på tur. Men det var jo morsommere enn å pakke telt :-)

Så kom vi hjem litt utpå natta. Nå er det ferie i Sommarland og etterpå på hytta hos bestemor og bestefar. Det blir deilig.

Jeg og Heidi på Hesten.
På Østtoppen.

Flere bilder

...gruer meg allered

Written by Gråbein 13.07.2018 20:41

Nå raser det inn med nye topper gitt. Dette blir ikke enkelt å "svare opp". ;0)

Artig rapport og flotte bilder igjen.

God velfortjent "ikke fjellferie" :0)

God ferie!

Written by Atomsilda 10.07.2018 21:14

Grattis med to tøffe topper....under tøffe forhold LT :)

Sv: God ferie!

Written by linntherese 20.07.2018 10:14

Tusen takk:)

Ha en riktig god ferie!!

Written by teme 10.07.2018 19:23

Kos deg på annet vis enn i fjellet.Hva med en spa-time!!!!!!

Mvh Terje

God ferie,

Written by Olepetter 10.07.2018 17:42

det blir sikkert fint, nå!