Skeie med Johannes og pappa (12.05.2018)

Start point Krossbu (1,149m)
Endpoint Krossbu (1,266m)
Characteristic Alpine trip
Ascents Skeie (2,118m) 12.05.2018
Vestre Skeie (2,113m) 12.05.2018
På Skeie
På Skeie sin Vesttopp.

Egentlig skulle vi kanskje være mange på denne turen, men så ville alle gå et annet sted i steden, men heldigvis blei Johannes med. Og han er grei.
Det var veldig varmt og mange biler på Krossbu. Egentlig alt for varmt. Snøen smeltet kjempefort og det var masse bekker og vann. Jeg ville krysse elva og gå en annen vei, så vi gikk litt annerledes enn alle folkene. Vi måtte drikke mye.

Oppe på breen kom det iskald vind, så da kledde vi på oss. Jeg var litt sliten så det gikk ikke så fort, men til slutt kom vi nesten til Skeie. Her blei snøen veldig bratt. Jeg tok skia på sekken og gikk på beina opp.

Så tok vi på tauet og gikk bortover en liten bergogdalbanerygg til en liten bratt fjellvegg. Her gikk vi litt forbi og like etterpå var vi på Skeietoppen. Så gikk vi bort til den andre tulletoppen, tok mange bilder og så på utsikten og skravlet. Snøen var ganske dårlig og pappa sank nedi mange steder. Et sted var det en sprekk i fjellet med masse stup under. Her stod jeg med et bein på hver side og det var litt gøy.

Da vi kom tilbake til skiene tok vi en laaang pause med bare føtter og avslapping. Det var litt deilig med en tur hvor vi hadde god tid. Johannes ville gå flere topper. Det trengte ikke jeg. Så etter en lang pause kjørte vi ned. Dvs. jeg kjørte ned mens pappe tok en stor omvei på fjellskiene sine. Han syntes det vare for bratt ned for Skeia.

Jeg måtte vente skikkelig masse på pappa på vei nedover, men til slutt kom vi ned til Johannes sin bil. Vi hadde ikke egen bil og måtte vente på han. Det tok litt lang tid, men til slutt kom han. Så var det Lom og grilling og Vilde Marie kom også.

Solkrempause på vei oppover.
Masse folk på tur.

Kart

Takk for turen!

Written by JoNy 14.05.2018 22:44

Takk for en flott tur og for at dere orket å vente så lenge på meg :)