Steindalsnosi (13.05.2018)

Ascents Store Steindalsnosi (2,025m) 13.05.2018
Store Steindalsnosi Øst (2,025m) 13.05.2018
Jeg og Vilde Marie på toppen.
Geir Arne kunne ikke gå på toppen på grunn av noe barnslige sistetoppgreier. Så da ver det fritt frem for Johannes som ertet ham ved å sette sin egen røde seigmann på toppen.
Hele gjengen på den litt lavere nabotoppen.

Etter turen til Skeie i går møtte vi alle sammen inkludert Vilde Marie på campingen i Lom. Det blei ganske seint og jeg blei ganske trøtt på slutten da vi så på Eurovision sangkonkurransen på tv.

Dagen etterpå var det superfint vær og vi koste oss på plenen med turn og frokost mens pappaer og sånn stresset og pakket. Jeg tror det er ganske fint å ikke være pappa noen ganger.

Vi skulle egentlig på en annen topp, men der var veien stengt, så vi dro på en snill topp. Plutselig ville alle bli med på samme turen og så gikk vi på tur sammen.

Det var veldig varmt og jeg kunne gå i kortbukse på ski. Det er har jeg kanskje aldri gjort før. På vei opp mot toppen gikk noen gutter forbi oss. En av dem kjente meg igjen på grunn av en artikkel om meg i A-magasine to dager før. Det var litt rart og flaut.

Denne turen er ganske kort, så det gikk i grunnen ganske fort. Men været skiftet også veldig fort og det ble mere skyer og vind. På toppen var det ikke noe fint. Vi var ikke lenge der og så kjørte vi ned igjen. Det var veldig gøy selv om det var litt bratt og humpete. Vilde Marie var veldig flink på de nye skiene sine.

På vei ned sa Geir Arne til pappa at jeg var flinkere til å kjøre på ski enn han. Jeg tror ikke pappa likte det så mye.

Nede ved bilen hadde vi en lang pause i sola alle sammen. Det var kjempefint, og så kjørte vi hjem igjen.