Mefjellet etter burdsdagen (17.04.2016)  3

Ascents Kongsliknuppen (1,386m) 17.04.2016
På toppen.

Det var så fint vær denne søndagen, så jeg og pappa ville få oss en liten topptur på ski etter bursdagsfølget var ned igjen fra Kviteberg og etter at jeg og mamma hadde vært på bokjobbing med Fossekallene. Sunniva og Andreas ville være med.
Vi parkerte ved Bygdinbåten og så gikk vi oppover. Det begynte å skye på og blåste kaldt. Et sted var det litt hardt og ekkelt og langt ned og pappa var skikkelig klønete og klarte å miste skia mi. Den kjørte sin vei og stoppet laaaangt nedenfor.

Vi gikk til topps på beina. Det blei bare kaldere og kaldere og ikke noe kosetur, men vi tok noen hoppebilder på toppen likevel. Sunniva og Andreas måtte bytte til slalomski mens jeg ikke trengt det. Men jeg måtte kjøre på en ski ned til den andre skia mi.

Lenger nede var det ganske bratt og litt ekkel klumpete snø, så jeg følte meg ikke helt trygg og kjørte litt forsiktig. Men det var litt gøy å kjøre ned likevel. Helt på slutten tok vi fart og sklei nesten helt bort til bilen.

Alle hopper
Sunniva hopper, hun er ganske spretten.
Start date 17.04.2016 15:21
End date 17.04.2016 17:37

Flott!

Written by MarianneB 18.04.2016 16:23

Så flinke dere var! Fine bilder! :-)