Gulen: Skorefjellet (28.05.2022)

Start point Gamle fylkesgrensa (100m)
Endpoint Gamle Fylkesgrensa (100m)
Ascents Skorefjellet (659m) 28.05.2022 10:51

Jeg mannet meg opp og var forderedt på mye kratt og tett terreng på denne oppgangen. Det løste seg overraskende bra og jeg fant mye hjortetråkk oppover den bratteste delen mot ryggen. Videre gikk det også veldig fint. Når en først var kommet oppom skoggrensa, var det masse steiner som viste vei videre på ryggen Ikke mye tråkk her vanligvis tror jeg, men det var veldig greit å gå. Dette ble en flott og skikkelig opptur ettersom jeg hadde forventet mye mindre :-)

Mye vind i høgda. Jeg returnerte ganske kjapt fra toppen, slik at jeg kunne sende av gårde Ove på samme turen etterpå. Vi fant ut at Vinjar skulle slippe denne, men heller bli med litt senere utpå dagen opp på Søtekollen fra Brekke.

Oppom den tetteste skogen
Mot SKorefjellet
Plutselig var det steinmerkinger oppover
SKorefjellet
FIne tråkk å følge
Nede mot skoggrensa fant jeg også noen grønne plastsnorer, kan hende det er merket hele ryggen opp