Tinn/Hjartdal: Heddersfjell og Toreskyrkja (06.07.2020)

Start point Heddersvatn (1,145m)
Endpoint Heddersvatn (1,145m)
Ascents Heddersfjell (1,461m) 06.07.2020 17:31
Toreskyrkja (1,392m) 06.07.2020 18:14
Visits of other PBEs Heddersvatn parkering nordenden (1,145m) 06.07.2020 16:37

Det var utrolig vindfullt, men mindre vind underveis enn ved start og mot toppene. Jeg satte av gårde fra Heddersvatn med Heddersfjell som første mål. Vinjar og Ove skulle starte en stund etterpå og se hvor langt de kom mot Toreskyrkja før jeg traff dem.

Det var så sterk vind oppe på Heddersfjell at jeg så vidt klarte å klore meg fast. Fant en gammel kasse med en boks og noen svært våte og ugne bøker inni. Kunne skimte en dato enten i 1990 eller 1996 på øverste arket, før jeg la den tilbake igjen.

Meget lettgått terreng her oppe. Satte kursen med vinden midt imot over mot Toreskyrkja. Fant høgste punktet som ikke er der den rødmerka stien går. Det ble en kjapp fotostunt på toppen før jeg returnerte og satte kursen nedover inn på den rødmerka stien mot parkeringen. Traff på Vinjar og Ove ikke langt unna toppen. Vinjar var suoergira på å gå på toppen, så da ble jeg med dem de siste 100 høydemeterne opp igjen :-) Veldig kjekt når Vinjar virkelig er motivert og hovedgrunnen var nok at tante Elisabeth også hadde vært det tidligere ;-)

Fra parkering ved Heddersvatn
Fant et godt tråkk der jeg ønsket det fra Heddersvatn og opp i retning av Heddersfjell
Utsikt fra Heddersfjell mot Gaustatoppen
Denne var bare å legge tilbake igjen uten underskrift
Heddersfjell sett fra Toreskyrkja
Gutta i fint driv mot toppen av Toreskyrkja
Siste lille biten mot toppen
Toreskyrkja
Vinjar og Ove klamrer seg fast på toppen
Retur
Vatnleik, mye moro for små gutter
En fornøyd Vinjar med Gaustatoppen stikkende opp bak med siste rest av kveldssola

Vinjar og jeg tok en kjapp retur mens Ove gikk bortom Heddersfjell.