Særdeles våt tur til Bletoppen (05.07.2020)

Start point Blefjell camping (311m)
Endpoint Blefjell camping (311m)
Ascents Store Ble Nord (1,303m) 05.07.2020 11:38
Bletoppen (1,342m) 05.07.2020 11:48
Visits of other PBEs Fosskard bomvei (322m) 05.07.2020 09:42
Fosskard parkering (842m) 05.07.2020 10:35

Det var en våt og grå dag. Denne turen hadde nå vært kjekt å gått i godvær, men slik er det no en gang! Satte meg på sykkelen fra campingen i tett regn og håpet på et lette i været etterhvert. Det ble det også, men mange timer for sent.... Det var tidvis noe seigt å sykle oppover mot Fosskard på grusveien der jeg sank nedi den våte grusen og de glatte dekkene på hybriden ikke fikk veldig godt feste. Regnet vedvarte og syntes bare å tilta i mengde. I høyden høljet det ned samtidig med mye vind og planen om å gå på Nystulnuten ble endret da jeg kom ned i skaret fra Bletoppen. Da var jeg egentlig så iskald og våt at selv om det ikke var lange biten opp dit, var det helt greit å droppe den.

Skiftet til siste tørre skjorte nede ved sykkelen og et par med herlige tørre ullvotter på hendene før jeg var klar for noen hundre høydemeter med unnabakkesykling. Det var fortreffelig å flotte seg med ekstra lang og varm dusj etter en slik frisk tur:-)

Stistart ved Fosskard etter sykkeletappen
Fosskard sæter
Ser såvidt oppover før det blir tettere igjen og høljregnet fortsetter
Meget hustrig på toppen. Her ble ingen lang stopp desverre