Atløy: 1 mai feiring med familietur til Hovden (01.05.2020)

Characteristic Trip by foot
Ascents Hovden (367m) 01.05.2020 11:54
Visits of other PBEs Hovden Askvoll parkeringslomme (70m) 01.05.2020 11:01

Finfin liten fellestur som start på en litt gråere dag enn først ventet. Vi våknet opp på gjestehavna i Askvoll til en heller grå og sur morgen. Planen var å gå tre topper fra Askvoll denne morgenen, men vi endret litt på den og heiv oss heller rundt og tok 10:05 ferja over til Gjervik på Atløy. Kjørte ut mot Høyvik og stistarten mot Hovden. Her var en del lettere vær, men fortsatt småregn i lufta og 4 grader.

Det var fin sti og lettgått opp til Hovden. Alle tre storkoste seg, mye Busoleie og Kvitveis å finne på turen. Flott utsikt fra toppen mot kjente og kjære øytopper vest for Florø og sjølvsagt alt dette andre ugjorte i dette området ! På returen traff vi en storfamilie på vei mot toppen. Ellers en fredelig og rolig plass :-)

Torsdag med avreise fra Lotsberg sein ettermiddag etter jobb med en begeistret Vinjar som gledet seg til sesongstart med bobilen ;-)